Wednesday 25 September 2013

Novel : Projek Memikat Suami


 Dia suami aku! Meskipun dia tak pernah cintakan aku, aku akan pikat dia sampai dapat!


Judul : Projek Memikat Suami
Penulis : Hanina Abdullah
Muka Surat : 525
Harga : RM21

Akhirnya, baru dapat review novel ni walaupun dah baca 2 bln lps. Sbb lepas baca terus bagi member pinjam.

Oye.. dengar citer, citer ni bakal menjalani penggambaraan untuk didramakan.. J

Kredit Admya


Rumusan Kisah :

Malas nak citer pepanjang…  Storyline senang jer…

Force marriage. Wifey, Nawwal Husna, however, trying hard to tackle her hubby, Zahrain Alimin and win his heart. Adira Sulaiman, the ‘monster’ in their marriage, forcing Husna to leave Zahrain. And thanks to Husna’s friends who had helped Zahrain to get Husna back.

Petikan-petikan dari dalam novel :

Zahrain : Jangan menyesal, little girl. Awak ingat taktik awak tu bagus sangat? Awak nak sangat kahwin dengan saya? Okey, saya akan bagi tahu mama yang saya setuju. Cik Nawwal Husna, awak akan jadi isteri saya. Awak ingat awak dah menang? I promise you, for every day of our married life, you will regret what you have done today. – m/s 51

Najla : Tapi Una sedarkan, perkahwinan Una ni akan tetap jadi. No escaping it. Nasihat kakak, berusahalah supaya perkahwinan Una ni berjaya, bahagia dan berkat. Masa belajar dulu, kan Una belajar habis-habisan untuk lulus. Ini perkahwinan Una, takkan belum cuba dah nak give up? – m/s 72

Najla : Kita takkan tahu selagi kita tak mencuba. Kalau awal-awal lagi Una sudah give up, Una takkan tahu sama ada Zahrain adalah benda yang paling berharga dalam hidup Una atau tidak. Kalau Una sayangkan dia, berilah dia peluang kedua. Macam akak kata, manusia ini mana ada yang sempurna. – m/s 269

Husna : Saya tidak berminat dengan barang kemas. Saya tidak berminat dengan public display of affections. – m/s 303

Zahrain : It’s my past. Accept me as I am, as what I will be in the future. As for my past,  it’s my past. – m/s 315

Husna : Awak, saya ini perempuan. Walaupun saya yang paksa awak untuk berkahwin dengan saya, luluh hati saya bila  saya sedar cinta awak untuk perempuan lain. Saya tahu poligami itu halal dalam  Islam. Tapi saya perempuan yang lemah, saya tak mampu berkongsi kasih suami dengan perempuan lain. – m/s 363

Em : Stop, Encik Zahrain, awak takkan faham. Kami sayangkan Una, sayang dia sangat-sangat. Can you say the same? I don’t think so. Kalau awak sayangkan dia, awak takkan buat benda-benda kejam kepada dia. Trust me, mister, you are on your last leg. – m/s 426

Husna : I express my love through my actions, beginning from our first night. – m/s 450

Zahrain : Sayang… abang tak tahu bila abang jatuh cinta dengan sayang. Sebab abang sibuk sangat hendak membenci sayang. Benci, benci, benci, tup-tup, in love. Bila jatuhnya pun abang tak tahu. – m/s 452

Zahrain : Itu dulu, Zahra. Masa tu aku belum kenal bini aku. Orang kata, tak kenal maka tak cinta. Sekarang aku kenal dia dan aku cinta dia. I don’t want to lose her. Adira is history. – m/s 492

Zahrain : Sayang… tu dulu. Masa abang bencikan sayang. Sekarang abang bahagia sangat dengan sayang. I don’t need anybody else. I just want you and our children. – m/s 505

Kata Ku :

Sangat-sangat enjoy baca citer ni. Mungkin kurang mendebarkan dari segi saspen tapi sangat mencuit hati.

Walaupun kahwin paksa tapi Husna tetap cuba untuk jadi isteri mithali sebaik mungkin. Ada je projek mega dia untuk memikat hati suami dia, si ketulan ais beku yang ego tu. Geram pulak kat Zahrain. Nak NOW tapi hati isteri tak berapa nak jaga.

Moral of the story, communications is important in every marriage.


Kredit 5/5

Karya-karya Hanina Abdullah yang lain :
1. Kisah Naz dan Khaalish

No comments:

Post a Comment