Wednesday 30 October 2013

Novel : Pelukan Cinta


Jika cinta tidak kesampaian, akan aku usung jiwa pasrah hingga ke akhir perjalanan.
Jika jodoh kita ada, akan aku junjung cinta kita hingga ke akhir kehidupan.


Judul : Pelukan Cinta
Penulis : Amisha Dania
Terbitan : Kaki Novel
Muka Surat : 401
Harga : RM17

Beli novel ni sebab promo RM10 je kat Kaki Novel.

Rumusan Kisah :

Zulaika Husna dan Armand Danial memadu kasih sejak di U lagi. Hubungan mereka direstui oleh keluarga Zulaika, namun keluarga Armand tidak tahu tentang hubungan tersebut.

Mummy Armand ingin menjodohkan Armand dengan sepupunya, Asilah. Armand yang pada mulanya membantah akhirnya bersetuju demi maruah Asilah yang sedang mengandung anak luar nikah tanpa pengetahuan keluarganya. Zulaika akur dan membawa diri.

Asilah pergi meninggalkan Aliff Danial. Aliff Danial dibesarkan oleh Armand. Armand masih berhubungan dengan keluarga Zulaika tanpa pengetahuan Zulaika. Penculikan Armand akhirnya membongkar segala rahsia.

Kata Ku :

Sangat-sangat terkesan dengan kisah cinta Armand Danial dan Zulaika Husna. Dapat info dari google, kisah ni 90% based on true story. Novel ni nipis je tapi padat. Tak meleret-leret tapi still sampai ke hati!

Hubungan mereka diuji berkali-kali, tapi jodoh mereka kuat. Suka dengan keluarga Zulaika Husna. Sporting dan rapat! Geram dengan mummy Armand. Tak serik-serik! Semuanya pasal mummy Armand, padahal antara Armand dan Zulaika okey jer... takde apa2 masalah pun...

Kredit 5/5


No comments:

Post a Comment