Friday 1 November 2013

Novel : Bisik-Bisik Gelora


Judul : Bisik-Bisik Gelora
Penulis : Fauziah Ashari
Terbitan : Buku Prima
Muka Surat : 598
Harga : RM25.90

Rumusan Kisah :

Banin Arumi dihantar ke kampung kerana kenakalan dan kelincahan gadis tersebut. Di kampung, Arumi telah bertemu dengan Jad Izzudin, pemuda nakal tapi berlagak alim di hadapan keluarganya. Kejadian curi dalam rumah nenek Arumi telah menyebabkan Arumi dan Jad disatukan. Selepas akad, Jad ditangkap polis kerana kes kecurian. Parent Arumi pula meninggal dalam kemalangan. Arumi membawa diri dan kembali semula selepas 7 tahun.

Kerana dendam, Jad yang bertemu semula dengan Arumi telah memaksa Arumi untuk tinggal serumah dengannya. Walaupun punya perasaan lain yang berdetik, Jad usir jauh perasaan itu setelah kecewa dengan Arumi yang ‘berkasihan’ dengan Fakhri. Tanpa diketahui, Fakhri sebenarnya telah merogol Arumi.

Kerana perasaan itu juga, Jad tidak sanggup untuk melepaskan Arumi walaupun bila dia dapat tahu Arumi mengandung. 3 tahun berlalu, Jad masih ‘menyeksa’ Arumi. Arumi bertahan kerana Akif!

Kata Ku :

Kisah 12 tahun! Lps 12 tahun baru mengecap bahagia! Pheww…

Berat juga citer ni… suspen thriller! Benci kat Jad sbb angkat tangan dengan budak kecik! Kesian dengan Arumi yang terseksa mentally bertahun2.. Geram ngan Fakhri!


No comments:

Post a Comment