Friday 18 October 2013

Novel : Sesuci Kasih Seorang Isteri




Judul : Sesuci Kasih Seorang Isteri
Penulis : Dzie Tyea
Muka Surat : 598
Harga : RM19

Beli novel ni sebab promo RM10 kat Kaki Novel. Sebelum tu google review dulu.

Rumusan Kisah :

Ammar Zikri, berkahwin dengan Alisha, pilihan mamanya. Walaupun begitu, Zikri dan Alisha bahagia dan bertambah bahagia dengan kehadiran Asha, anak mereka.

Rumahtangga mereka diuji apabila along Zikri meminta bantuan daripada Zikri. Zikri dipaksa untuk berkahwin dengan Zarith Sofea demi untuk menyelamatkan along dan keluarganya.

Zikri tidak pernah menunaikan tanggungjawabnya sebagai suami kepada Sofea, sehinggalah dia diugut sekali lagi untuk bersama dengan Sofea. Zikri meminta bantuan Sofea untuk menjaga Asha, membuatkan dia semakin boleh menerima Sofea. Perasaan cemburu dia terhadap Alisha juga membuatkan Zikri mencari Sofea. Zikri sudah terlanjur menyayangi Sofea apa lagi bila dapat tahu yang Sofea mengandung.

Zikri akhirnya membuka rahsia tentang isteri mudanya. Alisha pada mulanya tidak dapat menerima kenyataan tersebut, namun lama-kelamaan redha juga dan berkeras mahukan Zikri berlaku adil kepada mereka berdua.


Kata Ku :

First time baca novel ni, aku kena biasakan yang aku ni membaca sebagai seorang lelaki, si suami! Pelik pula rasanya. Gaya penceritaan cool jer.. ye la.. luahan hati seorang lelaki la katakan..

Geramnya kat along Zikri tu. Kenapa la sanggup buat macam tu kat adik dia. Sesak nafas aku baca citer nie. Si Zikri sanggup jer berkorban demi along dia tu. Kesian kat Alisha. Tak boleh bayangkan kalau aku di tempat Alisha. Mau aku lari terus. Alisha oh Alisha.. kenapa la kau mulia sangat, walaupun terpaksa. Dalam masa yang sama, marah juga kat Sofea. Hmmm… Dalam pada Zikri tak boleh nak terima Sofea, tapi kucing mana nak tolak ikan kalau ikan ada kat depan mata kan… hmmm… tak suke!!

Apa-apa pun first time baca kisah poligami macam ni..

Kredit 4/5


1 comment:

  1. Salam. nk pnjm novel ni bleh tak? hehe. nk beli tp dh tak ad stok la plak.

    ReplyDelete