Friday 2 August 2013

Novel : Playboy Itu Suami Aku!


Playboy itu suami aku?! Biar betul!




Judul : Playboy Itu Suami Aku?!
Penulis : Suri Ryana
Muka Surat : 666
Harga : RM24

Citer ni akan akan mula shooting hujung bln Sept.. Dijangka akan ditayangkan bln Nov selepas drama Love You Mr Arrogant... 


Hero & Heroin - Fatah Amin & Nur Risteena

Rumusan Kisah :

Kisah silam Raja Adrian Benjamin telah mengubah dirinya menjadi seorang playboy. Namun, ada sisi lain yang tidak diketahui ramai. Disebabkan sisi itulah Afina Aulia sanggup menerima lamaran-paksa oleh mummy Adrian, dengan harapan Afina dapat mengubah Adrian. Adrian pula terpaksa meneruskan rancangan mummynya semata-mata kerana jawatan CEO dan saham-saham syarikat daddynya.

Afina terlibat dalam kemalangan menyebabkan dia Amnesia dan tidak mampu untuk mengingati setiap kejadian yang berlaku selepas perkahwinannya dengan Adrian.

Dalam pada berperang-perang, Afina dan Adrian sebenarnya sdh jatuh sayang di antara satu sama lain.  Kebahagiaan mereka diuji dengan kepulangan Fisya, adik kembar Afina, yang cuba merampas Adrian.

Petikan-petikan dari dalam novel :

Puan Sri melepas pelukan anaknya. Kemudian, dengan wajah yang serius, dia bersuara. “Tak, Adrian. This time mummy bukan berlakon untuk selamatkan Ad dari perempuan-perempuan tu. Mummy betul-betul dah ada calon untuk Ad. You  are getting married soon!” – m/s

“Fina, listen to me. You have promised to stay with me sampai akhir tahun ni, at least! Kita akan bincang hal ni semula selepas aku jadi CEO Kiara Emas.” – m/s 115

“Syaf… jasad aku memang Nampak sempurna. Memang aku Nampak macam tak sakit tapi, aku ada Amnesia, Syaf…” terus sahaja aku memberitahu tentang penyakitku kepada Syaf. – m/s 142

“You are just not my type too, Adrian. Kalau kau ingat aku tukar penampilan ni sebab nak miliki kau, kau silap. Aku tukar penampilan sebab kerjaya ini. Kau sendiri yang cakap, client pun akan lari kalau tengok aku, kan?” aku membidasnya dengan kasar. Geram betul hatiku saat ini. – m/s 227

“Berdosa ke untuk seorang playboy seperti aku berubah menjadi pencinta yang setia?” – m/s 389

“Fina…  trust me. I have tried thousand times to deny this feeling but it kept on hunting me. Ku dah tak boleh tipu diri aku sendiri lagi.” Kepala digelengkan sedikit ketika meluahkan ayat-ayat itu. Dalam anak matanya merenung ke arahku saat ini. “Afina Aulia… aku cintakan kau!” – m/s 420

“Kau ingat aku bodoh nak tunggu kat sini lagi? Tapi, malangnya kau selamat. Kau masih hidup! Jadi, aku terpaksa upah Fahmi untuk pisahkan kau dengan Adrian. Aku mahu kau difitnah! Aku mahu Adrian tinggalkan kau. Aku mahu tengok kau menderita dan sengsara tapi kau bernasib baik sebab Fahmi tak sanggup buat semua itu. Fahmi cintakan kau! Entah ubat guna-guna apa agaknya yang kau gunakan sehingga semua lelaki boleh kau tundukkan akhir-akhir ni!” bentak Fisya. – m/s 580

“Kerana cintakan abang, maka Fina harus pergi jauh dari hidup abang. Fina tak mahu Fisya…” – m/s 658

Kata Ku :

Aku rasa part Afina yang confuse time dia Amnesia tu agak boring sikit. Tarik-tali panjang sgt la kot. Bila Afina dah pulih daripada Amnesia, Afina lebih bnyk bermonolog sendiri. Tak banyak dialog. Lebih kepada refresh apa yg berlaku sebelum Afina Amnesia.

Mood aku excited balik bila Adrian cuba meluahkan perasaan dia pada Fina. And thanks to Fisya yang berjaya buat aku geram sangat kat dia! Boleh pula aku bayangkan Fisya tu Nabila Huda dalam citer Teduhan Kasih! Hahah!!


Kredit 4/5

Karya-karya Suri Ryana yang lain :
1. M.A.I.D

No comments:

Post a Comment