Friday 16 August 2013

Novel : Love You Mr. Arrogant


Aku memang gila sebab cintakan kau yang berlagak gila!
Tapi apa lagi nak dikata, kalau hati dan cinta…


 Judul : Love You Mr. Arrogant
Penulis : Aliesha Kirana
Muka Surat : 462
Harga : RM18


Rumusan Kisah :

Zafriel Irham diberi pilihan secara paksa oleh ayahnya untuk mengahwni Zaara Amirah atau Sherry atau  ayahnya tidak akan menyerahkan syarikat kepadanya.

Sherry yang gedik sangat tidak disukai oleh Irham walaupun menjadi pilihan ibunya. Irham tekad utk memaksa Zaara utk berkahwin dengannya setelah Zaara tidak dapat melunaskan hutang RM5k dalam kemalangan kecil yang telah merosakkan bumper keretanya.

Menerima perkahwinan kontrak dengan hati yang reda membuatkan Zaara menerima Irham seadanya, malah belajar untuk mencintai Irham. Irham, walaupun berhati kering tapi tetap mengambil berat tentang Zaara, dalam diam.

Ibu Irham tetap mendesak Irham untuk mengahwini Sherry. Zaara mengizinkannya dengan berat hati. Irham membawa Zaara melarikan diri pada hari pernikahannya setelah mendapat tahu hal sebenar daripada ayahnya.

Anyway, citer ni akan ditayangkan tak lama lagi..

Pelakon utama : Azlee Khairi dan Zara Zya

Petikan-petikan dari dalam novel :

“Sekarang kamu pilihlah sendiri, Sherry atau gadis tadi. Papa nak kamu kahwin secepat mungkin. Paling lambat pun papa bagi tempoh sampai hujung tahun ni. Kalau kamu tak mengahwini salah seorang dari mereka, papa akan wariskan syarikat ni kepada Hadry. Keputusan papa muktamad.” – m/s 27

“Itu harga yang kau perlu bayar sebab tak kotakan janji. Sekarang jangan banyak cakap, kahwin dengan aku. Titik.” Zaara merengus, tidak puas hati dengan kehendak Irham yang tidak masuk akal itu. – m/s 38

“Perkahwinan dibina tanpa sebarang syarat Encik Irham. Saya sudi menikahi awak tanpa sebarang bayaran mahupun ganjaran, jadi tak perlu adakan sebarang perjanjian. Selagi saya boleh bantu awak, saya akan bantu terdaya saya, dengan ikhlas.” – m/s 85

“Sepatutnya tempat kamu tu, jadi milik Sherry. Kamu tu apa yang ada. Gadis biasa, tak layak langsung jadi menantu keluarga ni. Tengoklah nanti Zaara, aku takkan berdiam diri selagi kamu tak berpisah dengan Irham!” Puan Sri Maryam mengetap bibirnya. – m/s 147

“Ah! Awak bohong, Zaara. Awak bohong! Saya tak sangka awak jenis perempuan macam ni. Awak curang! Kenapa mesti awak pergi kepada dia? Kenapa awak tak cari saya saja Zaara? Kalau awak tak bahagia dengan suami awak, saya boleh bahagiakan awak Zaara, tapi kenapa mesti awak pilih lelaki lain?” – m/s 166

“Saya pasti akan rindukan awak.” Zaara menyambung air matanya kian bertakung di tubir mata. Irham tergamam, dapat mengesan mata Zaara yang kian berkaca. – m/s 227

“Sebab tu, I nak hapuskan you! I tak perlukan madu! Biar I sorang je jadi isteri Irham!” Tanpa diduga Sherry menolak tubuh Zaara yang dipeluknya tadi. Zaara terjatuh ke dalam kolam renang yang berada di belakangnya itu. – m/s 331

‘Walaupun Irham tak cintakan aku, tapi aku tak sanggup kehilangan dia. Dia kekuatan aku, bila tengok wajah dia saja, aku dah rasa kuat. Walaupun aku kena berkongsi dia dengan Sherry, tak apalah… asalkan dia ada di sisi aku. Aku yakin aku boleh hadapi dugaan hidup bermadu ni. Ya, yakin Zaara!’ – m/s 376

“Walau apapun yang terjadi, kita akan tempuhi bersama. Aku ada di sisi kau, kau pun ada di sisi aku. Okey?” – m/s 410

“Mama memang bencikan Zaara, kan? Baik. Zaara akan pergi dari sini, Zaara akan keluar dari hidup mama dan hidup Irham. Tapi mama kena sihat dulu, baru Zaara pergi.” Zaara bersuara dalam linangan air mata. Puan Sri Maryam tergamam. – m/s 430

“Macam mana aku nak uruskan syarikat ni kalau Zaara tak ada kat sisi aku? Aku tak perlukan syarikat ni kalau Zaara tak ada. Aku tak nak!” Irham menolak segala fail yang berada di atas mejanya hingga semuanya jatuh ke lantai. – m/s 444

Kata ku :

Typical storyline. Jalan citer biasa2 jer. Tak mendebarkan sangat. Tapi aku suke Zaara sbb dia belajar utk jatuh cinta kat Irham walaupun dia dipaksa kawin oleh Irham.Walaupun tak sanggup nak bermadu, dia rela jg. Tak sanggup aku!  Geram kat Irham sbb hati kering. Sayang tapi tak tunjuk sgt. Tak suke kat mak Irham tu tau.. nasib baik insaf gak. Haruslah insaf kot kalau nak happy ending! 


Kredit 3/5

No comments:

Post a Comment