Friday 5 July 2013

Teduhan Kasih

Sebelum aku nak share psl hobi lama aku… aku nak blog psl Drama Teduhan Kasih. Last episod 3 hari lps. Aku tau ramai je follower citer ni kan… specially fans En Ehsan aka Adi Putra.


Mcm yg korang semua sedia maklum, citer ni diadaptasikan dari novel Teduhan Kasih yg ditulis oleh Marissa. Mmg layan sgt novel dia. Nasib baik kawan bg pinjam novel ni. Rasa nak beli wat koleksi pun ada. Hahaha! Pdhal koleksi novel aku yg aku beli sendiri tak banyak mana pun. Aku lebih suka pinjam jer.

Sipnosis novel

Aku rasa kan daring sgt novel ni.. alaa part bathtub2 tu la.. hihihih…

Tapi, bila dah dijadikan drama of coz part2 bathtub tu takde kan… Tapi kan… kat dalam drama, mula la aku nak jadi pengomen yg tak bertauliah ni. Hhihihihhi…

Aku rasa kat dlm drama.. hubungan antara Ehsan ngan Iffa tak cukup intim tak cukup akrab  tak cukup mesra… oppss… bukan pasal adegan2 bathtub tu takde tau. Nak ckp skrip longgar sgt aku pun tak reti sgt psl skrip ni. Mungkin jg aku rasa pelakon wanita utama dia tak begitu menjiwai watak kot. Ekspresi muka sgt so-so jer. Hmmm…

Part yg paling aku nak komplen ialah part ending dia… alahai.. itu je ke??? Mcm tu je ke?? Mmg klise la utk drama melayu yg bahagia tu ngandung, yg jahat tu gila or meninggal.. tp mcm tak puas bila ending dia mcm tu jer… dah brp bnyk ep c Iffa ni tak happy, at least part ending dia tu bg la happy panjang sikit… tambah la bbrp scenes. Sampai dpt baby ke… mcm citer Adam Hawa.. suke je final ep AH. Heheheh…

Ok la.. tak nak la komplen panjang2.. overall, ok je citer ni. Tapi aku rasa lebih layan novel dia kut! :p  

1 comment: