Thursday 7 November 2013

Mini Novel Rehan Makhtar


Marathon mini novel Rehan Makhtar. Kalau nak marathon sama… Baca ikut sekuel tau!

Ku Ingin Milikimu - Kerana Sekali Cinta - Untuk Dia  - Subhanallah, Aku Mencintainya


Ku Ingin Milikimu



Kisah Mukhlis, salah seorang peminat penulis Ann Rahana yang mencintai penulis itu biarpun tidak pernah bertentang mata.  Kerana cinta, Ann terima Mukhlis dan keluarga Mukhlis seadanya. Mukhlis terpaksa meneruskan rancangan perkahwinannya dengan Jeslina. Ann pasrah.

Macam mana aku terkesan sgt dengan citer Pelukan Cinta, begitu juga aku sangat-sangat terkesan dengan kisah cinta Ann Rahana dan Mukhlis nie.

Giler punya terbuai dan terharu  layan setiap bait patah perkataan ungkapan perasaan mereka berdua. Bahagia milik mereka setelah melalui pelbagai onak duri. Tapi, aku tak berapa setuju dengan tindakan Mukhlis psl Zahran tu! Hmm..

Kredit 5/5

Kerana Sekali Cinta


Keberanian akan datang setelah kita alami kekecewaan.

Tekad hendak ‘membuang’ Ann Rahana dari hidupnya, Zafran melamar Anaresa yang baru ditemuinya 2 kali, walaupun Anaresa muda 11 tahun darinya. Kerana Zafran yakin hatinya telah terpaut dengan kekalutan Anaresa.

Sangat-sangat terhibur dengan citer ni. Sengih memanjang aku ngan kisah Zafran dan Anaresa. Banyak part kelakar…  Zafran bertemu dgn Haqmi! Kena tangkap khalwat dalam bas…  Hahahhaa… Seriously, Zafran memang sweet! Anaresa sempoi dengan snickers merahnya! Hahahaha…

Kredit 5/5

Untuk Dia


Tercuit hati dengan kisah cinta adik Zafran, Zafrin dan Haqimah. Bertekak-bertekak tapi sebenarnya dalam hati ada taman! Demi ilmu, mereka sanggup menanti bertahun-tahun untuk disatukan.

Sempoi la citer ni. Paling kelakar masa kat airport. Zafrin hantar Haqimah. Bagai nak rak luahkan perasaan dia pada Haqimah padahal Haqimah tu nak gi Alor Setar jer pun! Hahahahaah…

Kredit 4/5

Subhanallah, Aku Mencintainya



Ni kisah adik Zafran, Zafrina. Kisah doktor2. Haruslah aku nak tengkiu kat Ziyad sbb kalau bukan Ziyad, Zayed  lambat lagi kot nak take action. Makin hampir waktu nikah makin naughty pula c Zayed ni. Padahal mula2 tu kaku gak! Zayed romantic dgn cara dia tersendiri.

Kredit 4/5


Kalau nak compare semua mini novel, aku paling jatuh hati kat Zafran! J

Lepas ni nak layan Tiba-Tiba Dia Ada, kisah anak Anahara & Mukhlis. Versi cetak bakal publish bln dpn. 

No comments:

Post a Comment