Monday 11 November 2013

Novel : Akhir Sebuah Cinta


Hadirnya dirimu... Kubagaikan ingin bernafas seribu tahun lagi...


Judul : Akhir Sebuah Cinta
Penulis : Siti Nur Dhuha
Terbitan : Buku Prima
Muka Surat : 674
Harga : RM19.90


Rumusan Kisah :

Kehidupan Mimi Atia ‘huru hara’ selepas kemunculan dua orang lelaki. Tengku Khuzairi dan Tengku Ezairy. Tengku Khuzairi melarikan diri dari tahanan polis atas kesalahan membunuh bapanya. Kerana takutkan ugutan Tengku Khuzairi, Atia membenarkan Tengku Khuzairi ‘berkampung’ di rumahnya. Tengku Ezairy pula bos kepada Atia yg akhirnya menjadi kawan baik kepada Atia.

Setelah dua bulan ‘mendera’ Atia, Tengku Khuzairi meninggalkan rumah Atia tanpa ‘ucapan terakhir’. Mereka bertemu kembali selepas tujuh bulan. Masing-masing sebenarnya ada rindu dalam hati tapi kerana ego mereka hanya memendam rasa.

Kata Ku :

Aduiyyaaii maybe aku tak focus sgt kot baca citer ni. Banyak sgt gangguan. Aku rasa feeling aku mendatar je baca citer ni. Padahal tukang review lain boleh tergolek2 baca. Hmmm… Banyak sgt kekeliruan dan kecelaruan perasaan aku rasa watak-watak dalam citer nie.

Kat intro tu, excited la jugak sbb tak pernah kot ‘penjenayah’ larikan diri pastu tumpang rumah orang. Sakit pulak hati aku ngan Tengku Khuzairi nie. Kalau ye pun nak cover feeling sendiri, tak  payah la kot nak hina Atia! Kesian pula kat Tengku Ezairy. Paling kelakar aku rasa part dua tengku tu lumba lari! Macam budak-budak. Atia pula, ntah kenapa aku rasa part rogol tu mcm tak memberi kesan sgt dalam citer ni.
Tapi, senang je nak teka Adam Levine tu siapa kan? J

Ermm.. kenapa ek Fatimah tu tak nak kawan ngan Atia?? Takde pula penjelasan.

Citer nie ada sekuel… Hingga Ke Akhirnya.. tak rasa nak beli tapi nak pinjam jer…


Kredit 3.5/5

No comments:

Post a Comment