Friday 8 August 2014

Novel : Suami Tak Kuhadap


 Namun takdir tetap membawa kamu dekat dalam hati…

Judul : Suami Tak Kuhadap
Penulis : Rehan Makhtar
Terbitan : Karyaseni
Muka Surat : 743
Harga : RM28

Dah lama baca citer ni dalam blog penulis tapi tak tau kenapa dibiarkan mcm tu jer. Mungkin sebab menyampah ngan Syai yg penuh dengan dendam. Bila member beli novel 2nd hand, bleh la tumpang sekaki. Hihihi…

Oye, Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir dan Batin..

Rumusan Kisah :

Nur Syaima (Syai) seorang gadis yang penuh dengan rasa dendam, benci dan amarah pada ayah dan keluarga tirinya. Dia meletakkan segala kesalahan terhadap ayahnya yang meninggalkan ibunya yang sakit dan berkahwin lain. Dirinya terasa terasing walaupun ayah dan keluarga tirinya sentiasa cuba untuk mendekatinya.

Budriz, anak kepada isteri ayahnya, sentiasa bersabar dengan kebencian Syai terhadapnya. Kasihnya pada Syai akhirnya membawa kepada perkahwinan tanpa rela oleh Syai. Budriz mendidik Syai agar menerima segala yang berlaku dalam hidup sebagai ketentuan Ilahi. Kasih sayang Budriz akhirnya membuka hati Syai untuk menerima Budriz sebagai suami. Pada masa yang sama juga cuba menerima kembali ayah dan ibu tirinya.

Rumahtangga mereka bahagia walaupun tidak direstui oleh nenda Budriz yang terlalu mementingkan keturunan. Kemunculan semula bekas teman lelaki Syai, Faez juga mengeruhkan lagi keadaan yang sedia keruh.

Kata Ku :

1st part citer ni mmg berjaya buat aku rasa semput sgt.. semput sgt2 ngan Syaima yg penuh dengan dendam kesumat.. Pelik betul mcmana la si Budriz bleh jatuh hati pastu konfiden plak yang si Syaima ni pun sebenarnya ada rasa kat dia. Hmm..

2nd part bila Syaima dah mula terima Budriz. Banyak pula cabaran dalam rumahtangga mereka berdua. Mula2 ingatkan Nurina yang akan jadi racun dalam hubungan mereka. Sangkaan aku meleset la plak. Faez??!! Mamat pshyco! Tang nenda Budriz mmg tak yah ckp la kan.. huh!! Mula la aku nak emo ni…
Overall, bacaan yang agat berat dan stress. Serabut otak aku!

Kredit 4/5

No comments:

Post a Comment