Thursday 16 October 2014

Novel : Hanya Dia... Cinta


Hanya Dia yang aku inginkan. Cuma Dia…

Judul : Hanya Dia... Cinta
Penulis : Farah Husain
Terbitan : Idea Kreatif
Muka Surat : 503
Harga : RM23


Rumusan Kisah :

Disebabkan hidup seorang Zara Harlina serba serbi ditentukan oleh ibubapanya, maka Zara sekeras hati menolak rancangan ibubapanya yang mahu menjodohkan dia dengan Adhan Mikhail. Adhan yang sudah lama terpikat dengan Zara cuba menarik perhatian Zara. Semakin lama semakin Zara merasai kupu-kupu dalam perutnya, maka Zara memberikan mereka sebuah peluang.

Setelah berkahwin, ada cemburu yang bersarang, ada rajuk sang suami, ada kecewa sang isteri. Keguguran dan kematian menguji bahtera mereka.

Kata Ku :

Catcy intro. Buat kita rasa nak beli/baca.. Tu yg penting tu… kan kan kan…

1st part, kesian kat Adhan yang sabar menanti Zara. 2nd part, kesian kat Zara plak yang sabar menanti Adhan. Alahai Adhan! Tak macho aarr.. Tapi, rasanya.. 3 mggu mmg tak cukup untuk Adhan recover mentally kot. Tapi, takde lah sampai mcm x redha kan… Hmmm…

Suke citer ni sebab full of Adhan-Zara. Suke intro Adhan-Zara. Walaupun Adhan takde la berayat-gula-manis-sekilo, tapi terjual jugak la jiwa dengan ayat-ayat dia.

“How can someone hati his own heart, Zara?” – page 240.. Buat aku rasa ada kupu-kupu dalam perut ! Ahakk…  I loike sgt2 setiap kali Adhan perform! La la la la…

Anyway, ada improvement compare to Dia Random Guy.


Kredit 4/5

No comments:

Post a Comment