Wednesday 17 September 2014

Novel : Seteguh Fayqa



Badai datang pergi.. dia teguh berdiri..

Judul : Seteguh Fayqa
Penulis : Hanina Abdullah
Terbitan : Penulisan2u
Muka Surat : 776
Harga : RM29

Selepas Projek Memikat Suami dan Kisah Naz dan Khaalish, this author mmg tersenarai dalam fav author list aku. So, mmg tertunggu-tunggu jugak dengan her new piece.

Rumusan Kisah :

Menjadi heroin yang menyelamatkan kawan baiknya, Fayqa Lara Lyana (Fayqa) diajak untuk tinggal bersama di rumah keluarga kawan baiknya itu, demi faktor keselamatan. Dzariff, abang kepada kawan baiknya itu dari awal pertemuan sudah berprasangka terhadap Fayqa, ditambah pula dengan latar belakang Fayqa yang kabur.

Dalam pada sindrom-abang-sulung-jeneral-sengal Dzariff, Dzariff sebenarnya sudah jatuh kasih dengan Fayqa. Kurang setuju dengan prinsip Fayqa, tangguh-itu-selesa membuatkan Dzariff melamar Fayqa. Walaupun terkejut, Fayqa menerima lamaran tersebut. Perasaan kekok dibuang jauh dan cuba menjadi seorang isteri terbaik buat suaminya.

Sekembali daripada bulan madu, Dzariff semakin hari semakin sibuk di pejabat. Fayqa mula rasa terabai.  Sehabis mungkin ditolak perasaan negatif dalam diri. Kejadian yang menimpa dirinya membuatkan dia berjauh hati dengan Dzariff yang dirasakan tidak mempercayainya.


Kata Ku :

Honestly, I prefer her previous 2 novels. Yang ni mcm so-so jer bagi aku. Oppss.. Sorry puan author!  Entah kenapa, aku rasa biasa-biasa sgt citer ni. Dah follow citer ni kat blog author. Time tu layan la jugak sbb suka ngan Jeneral Sengal yg suka control gerak geri Pekah!

First part, ‘kemasukan’ Pekah dalam family Jeneral. Sampailah Jeneral dan Pekah disatukan. Dua2 malu tapi mau.. cover line dengan kesengalan! Hahaha.. Suka honeymoon diorang kat Hong Kong. Rasa mcm betul2 kat sana.

Second part, Jeneral yang sudah mula busy di pejabat dari pagi hingga ke tgh malam, mula mengabaikan isterinya di rumah. Kesian kat Pekah time ni.. Ada laki macam takde laki. Huhuhu.

Mushy Pushy.. Menyampah betul dengan minah ni! Dalam diam2 menjalankan misi nak jadi bini kedua! Grrr… Yang paling sengal bila dia g jumpa sendiri ngan Pekah! Adoiii..

A bit rare part, sudden getaway diorang setiap kali ada issue. Haha! Aku suka getaway2 ni. Boleh digunapakai kot… Hahahaah..

Apa2 pun tahniah dengan buah tangan ni Puan Author. Tunggu citer Dia Seadanya plak pasni… J


Kredit 4/5

4 comments:

  1. Yup. Setuju...Other previous 2 was more than this one.

    ReplyDelete
  2. eh???? so.. wajib-ke-tak-wajib-beli ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu nak wat collection puan author, bleh je beli.. hehe..

      Delete