Wednesday 10 September 2014

Novel : Versus



Judul : Versus
Penulis : Hlovate
Terbitan : Jemari Seni
Muka Surat : 432
Harga : RM19.90

My first piece of Hlovate. Tak pernah perasan sebaris nama author ini sebelum ni. Bila dah aktif baca novel, ramai yang kata author ni punya aura yang tersendiri. And so I keep his/her name in my wish list. 2nd hand pun takpe.. Seriously, Hlovate is he or she?? I did google tapi macam sgt2 low profile author ni. Kan??

Rumusan Kisah :

Minn Edina diminta oleh pensyarahnya untuk bertindak sebagai mentor Ashraff Omar (AO) dalam usaha AO untuk menyiapkan satu tugasan. AO agak tidak berkenan dengan penampilan Minn yang dianggapnya seperti ustazah.

Rahsia sebenar Minn akhirnya diketahui oleh AO secara tidak sengaja. AO yang pernah meminati Minn semasa zaman kegemilangan Minn sangat terkejut dengan perubahan diri Minn. Dalam pada keterujaan untuk mengetahui sebab musabab perubahan Minn, AO mula merasai sesuatu terhadap Minn. Meluahkan perasaannya pada Minn namun ditolak oleh Minn membuatkan AO mula melakukan perubahan ke atas dirinya.

Hubungan AO dan Minn tergantung begitu sahaja apabila AO meneruskan pengajian ke Australia. Masing-masing merindui namun tidak meluahkan. Kepulangan AO ke Malaysia semasa cuti semester menyaksikan perubahan diri yang sangat ketara malah lebih baik daripada diri Minn, membuatkan Minn merasakan dirinya tidak layak untuk AO. Minn mula menjauhkan diri tanpa sebarang khabar berita hingga takdir menemukan mereka sekali lagi.

Kata Ku :

Main point citer ni, how baik is baik? Berubah ke arah yang lebih baik bukan mudah malah memerlukan pengorbanan dan keazaman yang tinggi.

Kalau nak citer yg lovey-dovey, citer ni mmg tak ler. Bg aku, Minn dan AO hanya la watak sampingan. On off on off beberapa tahun sambil mendalami ilmu di dada.

Dah sah2 aku tak paham langsung dengan dunia skates ni. So, mmg certain part ada rasa mcm lost sket.. Huhuhuhu.. Tapi, aku paling suka ending citer ni… Lepas gian! Hahahaa.. comey jer!


Kredit 4/5

2 comments: