Wednesday 9 July 2014

Novel : Curi-Curi Cinta



Kasihku.. Ku amat mencintai kamu.. Kerana kau beri erti hidup.. Ku kan terus mencinta.. 
sedetik lebih.. Selepas selamanya..

Judul : Curi-Curi Cinta
Penulis : Siti Rosmizah
Terbitan : SR Publication
Muka Surat : 1165
Harga : RM37.90


Rumusan Kisah :

Intan Raihana, gadis sombong dan bongkak yang mengaku dirinya berasal daripada keluarga berada padahal merupakan anak org miskin. Setelah mengetahui abangnya berkerja sebagai pemandu kepada Daniel Hakim, sepupu kepada kawannya, Intan nekad untuk memerangkap dan memiliki jejaka kaya tersebut. Pelbagai rancangan jahat diatur namun gagal kerana Daniel sememangnya arif dengan hati busuknya.

Daniel dan Intan yang menjadi mangsa keadaan telah ditemui dalam keadaan yang mengaibkan oleh abang Intan. Abang Intan meminta Daniel untuk bertanggungjawab. Daniel akur mengahwini Intan dalam masa yang sama mempunyai rancangan untuk mengenakan dan menyedarkan Intan. Intan mula berubah dan jatuh hati pada Daniel.

Kebahagiaan yang baru hendak dikecapi dicemari dan membuatkan Daniel membenci Intan sehingga sanggup mengugut Intan untuk bekerja sebagai cleaner di syarikatnya. Apabila semuanya terbongkar, Intan pergi meninggalkan Daniel.

Kata Ku :

Fuhh.. Serabut otak baca citer ni. A bit annoying sbb mcm x konsisten bila ada part yg mcm ada pencerita. Ermm.. bukan x biasa pun cuma.. dlm citer nie.. sgt annoying la..

Banyak sgt EGO dan salah faham.

SMS yang panjang mcm tulis surat la plak.

Lg banyak derita dari bahagia. Baru nak bahagia, dah derita balik. Alahaaiii.. Penat!

Touching2 la jgk at some parts.

Overall, banyak pengajaran.


Kredit 3.5/5

** SALAM RAMADHAN & SELAMAT BERPUASA **


1 comment:

  1. SR mmg slalu bt ctr mcm ni.sy dh stop bli nvl dia,kdg2 rasa mcm x msuk akal ctr yg dbuat,letih sngt mmbacanya,klau ego mlmpau2 sngt,ini pndpt sy

    ReplyDelete